Rodzaje opon przemysłowych. Część II

We wcześniejszych wpisach podkreślaliśmy, jak ważnym elementem pojazdu jest opona przemysłowa. Z pozoru kawałek czarnej gumy umieszczonej na feldze. W rzeczywistości jest to część maszyny odpowiedzialna za komfort jazdy i bezpieczeństwo. Poznaliśmy pokroje opon podzielonych, według kształtu bieżnika. Warto zatem zaprezentować rodzaje opon podzielone według budowy wnętrza.

Podział opon przemysłowych ze względu na konstrukcje

Wśród opon OTR rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Opony radialne swoją konstrukcją i jakością znacznie różnią się od opon diagonalnych. W oponie diagonalnej osnowa zbudowana jest z kilku warstw tkanin. Są ustawione na przemian w dwóch kierunkach pod kątem nie mniejszym niż  90°. Nawarstwienie zależne jest od obciążenia i warunków w jakich opona ma pracować. Opona radialna zbudowana jest z metalowej warstwy drutu, przy czym warstwa ta potrojona jest na czole opony, dzięki czemu czoło i bok opony są od siebie niezależne. Opona radialna dzięki swej budowie redukuje zakłócenia kontaktu opony z powierzchnią, ogranicza drgania z podłoża, a także nagrzewanie opony. Dzięki tym cechą opony radialne potrafią zapewnić lepsza przyczepność, większą żywotność, wyższy komfort kierowcy, a także lepsze sterowania. Za sprawą mniejszego oporu toczenia właściciel zaoszczędzi na mniejszym zużyciu paliwa. Opony radialne coraz częściej stosowane są przez właścicieli maszyn budowlanych. Pomimo wyższej niż opony diagonalne ceny, czas użytkowania jest znacząco dłuższy, a w dłuższej perspektywie koszty użytkowania opon radialnych są niższe.

Opony przemysłowe mają posiadają różnorodne rodzaje, a znaczna większość z nich dostępna jest w naszym sklepie.